Projektledare Avtal

Om företaget / verksamheten
LKABs Avtalsfunktion är en stödfunktion till hela LKAB Koncernen. Vi är företagets specialistfunktion avseende arbetsrättsliga lagar, avtal, lön, pensioner och försäkringar. Vi säkerställer att LKAB uppfyller överenskomna åtaganden mot sina anställda och följer gällande arbetsrättsliga lagar och avtal.

Om tjänsten
Som projektledare på avtal är dina huvudsakliga arbetsuppgifter initialt att i projektform driva, samordna, utveckla och avrapportera LKABs arbete med prestationsutveckling. Driva andra projekt som beslutas i avtalsfunktionens verksamhetsplan. Samt arbeta med befattningsvärderingar och genomföra lönekartläggningar för respektive bolag I övrigt förekommande arbetsuppgifter kan i ett senare skede exempelvis vara att abeta med löneutredningar, medverka vid förhandlingar och vara behjälplig i andra Arbetsrättsliga frågor. Som projektledare på avtal har du vissa ansvarsområden, men vi jobbar som ett team och stöttar varandra i alla frågor.

Dina kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en utbildning inom arbetsrätt och/eller ledarskap. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och vara bekväm med att prata inför grupp. Lämplig arbetslivserfarenhet: Erfarenhet inom HR-området eller från arbetsledning

Stationering: Malmfälten
Läs mer på arbetsförmedlingen
.