Arbetsledare – Din Förlängda Arm

Din Förlängda Arm AB är ett privat assistansföretag med kunder över hela Sverige. Vi är ett alternativ till kommunerna och de riktigt stora assistansföretagen. LSS-lagen ger den assistansberättigade möjlighet till att själv bestämma/välja assistanssamordnare, t.ex. kan man välja en kommun, ett privat företag, ett kooperativ eller att vara egen arbetsgivare.

Vi är alternativet som sätter den assistansberättigade i centrum och vi jobbar utifrån att den assistansberättigade ska ha inflytande, personlig närhet och tillgänglighet till sin samordnare. Många av oss på Din Förlängda Arm har även egen erfarenhet genom att vi bl.a. lever med en närstående som är assistansberättigad.
Företaget startades 2003 och har efter det växt och är nu en av de största privata assistanssamordnarna i Norrbotten.

Samordningen av alla kunder och assistenter sker via vårt kontor i Luleå. Där finns ekonomer, arbetsledare, receptionist och vår verksamhetschef/VD.

Just nu söker vi ytterligare en arbetsledare att förstärka upp vårt team med. Någon som vill bli en del av ett team där vi tror på lika möjligheter och rättigheter för alla, oavsett funktionsnedsättningar.

Som arbetsledare hos oss på Din Förlängda Arm är man ansvarig över en grupp assistansberättigade kunder samt deras assistenter. Du kommer att samordna assistansuppdraget utifrån den assistansberättigades önskemål, i enlighet med gällande lagstiftning och våra (Din Förlängda Arms) förhållningsregler.
Det innebär att du i din roll som arbetsledare bland annat kommer att rekrytera personal till de assistansberättigade du ansvarar för, schemalägga personal, dokumentera händelser och åtgärder, hålla arbetsplatsträffar och jobba med arbetsmiljöfrågor. Därtill tillkommer det en rad administrativa uppgifter i din roll som arbetsledare.

Som arbetsledare hos oss har man ofta många olika arbetsuppgifter att sköta samtidigt, du bör därför vara bra på att organisera och strukturera upp din dag och dina assistansuppdrag. Mycket av arbetet sker dessutom via dator och du bör därför vara en van dataanvändare.

Det är meriterande om du har någon erfarenhet av personlig assistans eller LSS-lagen, antingen arbetslivsrelaterad eller privat. För oss är närhet till sin samordnare viktigt och vi tror att en stor del i att uppnå det är att ha personal som inte bara kan saker, utan också själv upplevt dem. Det skapar trygget och förtroende hos våra assistansberättigade kunder/deras anhöriga, men gör också att du som arbetsledare enklare kan förstå och relatera till de situationer som kan uppstå. För oss på Din Förlängda Arm är personlig lämplighet viktigare än specifika utbildningar eller arbetslivserfarenheter.

Annat som kan vara meriterande är om du har utbildning i taktilmassage/massage och/eller teckenspråk.

Som arbetsledare hos oss på Din Förlängda Arm är man stationerad på vårt kontor i Luleå. Arbetstiderna är 8.00?17.00, visst kvällsarbetet kan förekomma enstaka kvällar i månaden under hösten, vintern och våren. Även helgarbete kan förekomma vid enstaka tillfällen.

Tjänsten kommer att tillsättas snarast möjligt och exakt tillträdesdatum kommer att bestämmas efter överenskommelse mellan aktuell arbetsledare och oss.

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss via telefon, 0920-155 10.
Ansökningar skickas via e -mail till:
Ann-cathrine.sandberg@dfarm.se.
Vänligen märk din ansökan med "Ny arbetsledare".

Din ansökan ska bestå av ett CV, personligt brev samt referenser.

Vi ser fram emot att höra av dig.

Posted in: Uncategorized |

Läs mer på arbetsförmedlingen
None found..

Arbetsledare – Din Förlängda Arm

Din Förlängda Arm AB är ett privat assistansföretag med kunder över hela Sverige. Vi är ett alternativ till kommunerna och de riktigt stora assistansföretagen. LSS-lagen ger den assistansberättigade möjlighet till att själv bestämma/välja assistanssamordnare, t.ex. kan man välja en kommun, ett privat företag, ett kooperativ eller att vara egen arbetsgivare.

Vi är alternativet som sätter den assistansberättigade i centrum och vi jobbar utifrån att den assistansberättigade ska ha inflytande, personlig närhet och tillgänglighet till sin samordnare. Många av oss på Din Förlängda Arm har även egen erfarenhet genom att vi bl.a. lever med en närstående som är assistansberättigad.
Företaget startades 2003 och har efter det växt och är nu en av de största privata assistanssamordnarna i Norrbotten.

Samordningen av alla kunder och assistenter sker via vårt kontor i Luleå. Där finns ekonomer, arbetsledare, receptionist och vår verksamhetschef/VD.

Just nu söker vi ytterligare en arbetsledare att förstärka upp vårt team med. Någon som vill bli en del av ett team där vi tror på lika möjligheter och rättigheter för alla, oavsett funktionsnedsättningar.

Som arbetsledare hos oss på Din Förlängda Arm är man ansvarig över en grupp assistansberättigade kunder samt deras assistenter. Du kommer att samordna assistansuppdraget utifrån den assistansberättigades önskemål, i enlighet med gällande lagstiftning och våra (Din Förlängda Arms) förhållningsregler.
Det innebär att du i din roll som arbetsledare bland annat kommer att rekrytera personal till de assistansberättigade du ansvarar för, schemalägga personal, dokumentera händelser och åtgärder, hålla arbetsplatsträffar och jobba med arbetsmiljöfrågor. Därtill tillkommer det en rad administrativa uppgifter i din roll som arbetsledare.

Som arbetsledare hos oss har man ofta många olika arbetsuppgifter att sköta samtidigt, du bör därför vara bra på att organisera och strukturera upp din dag och dina assistansuppdrag. Mycket av arbetet sker dessutom via dator och du bör därför vara en van dataanvändare.

Det är meriterande om du har någon erfarenhet av personlig assistans eller LSS-lagen, antingen arbetslivsrelaterad eller privat. För oss är närhet till sin samordnare viktigt och vi tror att en stor del i att uppnå det är att ha personal som inte bara kan saker, utan också själv upplevt dem. Det skapar trygget och förtroende hos våra assistansberättigade kunder/deras anhöriga, men gör också att du som arbetsledare enklare kan förstå och relatera till de situationer som kan uppstå. För oss på Din Förlängda Arm är personlig lämplighet viktigare än specifika utbildningar eller arbetslivserfarenheter.

Annat som kan vara meriterande är om du har utbildning i taktilmassage/massage och/eller teckenspråk.

Som arbetsledare hos oss på Din Förlängda Arm är man stationerad på vårt kontor i Luleå. Arbetstiderna är 8.00?17.00, visst kvällsarbetet kan förekomma enstaka kvällar i månaden under hösten, vintern och våren. Även helgarbete kan förekomma vid enstaka tillfällen.

Tjänsten kommer att tillsättas snarast möjligt och exakt tillträdesdatum kommer att bestämmas efter överenskommelse mellan aktuell arbetsledare och oss.

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss via telefon, 0920-155 10.
Ansökningar skickas via e -mail till:
Ann-cathrine.sandberg@dfarm.se.
Vänligen märk din ansökan med "Ny arbetsledare".

Din ansökan ska bestå av ett CV, personligt brev samt referenser.

Vi ser fram emot att höra av dig.

Posted in: Uncategorized |

Läs mer på arbetsförmedlingen
None found..